Tuesday 29 July 2008

German Art Song Series - Liebesfrühling






Artists Platform in collaboration with Goethe Institute
Supported by Kuala Lumpur Performing Arts Center

Liebesfrühling – Spring of Love




Venue : Indicine @ KLPac
Date : 8th November 2008
Time : 830pm
Ticket : RM35
Enquiry : 03-4047 9000 KLPac/ 012-661-7654 Artists Platform


In March 1840, Robert wrote to his fiancée: “Why not write a song! Once you’ve begun, you just can’t stop. It is simply too tempting.” But Clara rejected the idea the very next day. It was not until December of the same year that Clara finally took up her husband’s suggestion. In September 1841 Robert and Clara published a collection of songs and duets under the title Twelve Poems from F. Ruckert’s Spring of Love for Voice and Piano by Robert and Clara Schumann. It was released just on time for Clara’s 22nd birthday.

Programme

Robert and Clara Schumann
Zwölf Gedichte aus “Liebesfrühling” Op.37 (Rückert)
1 Der Himmel hat eine Träne geweint
2 Er ist gekommen
3 O ihr Herren
4 Liebst du um Schönheit
5 Ich hab in mich gesogen
6 Liebste, was kann denn uns scheiden?
7 Schön ist das Fest des Lenzes
8 Flügel! Flügel! um zu fliegen
9 Rose, Meer und Sonne
10 O Sonn’, O Meer, O Rose
11 Warum willst du andre fragen?
12 So wahr die Sonne scheint


INTERVAL

Robert Schumann
Frauenliebe und Leben op.42
Song cycle after poems by Adelbert von Chamisso

1. Seit ich ihn gesehen
2. Er, der Herrlichste von allen
3. Ich kann's nicht fassen, nicht glauben
4. Du Ring an meinem Finger
5. Helft mir, ihr Schwestern
6. Süßer Freund, du blickest
7. An meinem Herzen, an meiner Brust
8. Nun hast du mir den ersten Schmerz getan


Gustav Mahler - Lieder eines fahrenden Gesellen
(based on Des Knaben Wunderhorn)
1 Wenn mein Schatz Hcichzeit macht
2 Ging eines Morgen über’s Feld
3 Ich hab’ ein glühend Messer
4 Die zwei blauen Augen

Performers
Chia Yee Yean - soprano
Raymond Lee - tenor
Eddy Chin - baritone
Kok-Ting Chong - piano